משלוח חינם לנקודת איסוף בהזמנות מעל ₪199

10 סניפים בפריסה ארצית – בואו לבקר

משלוח חינם בהזמנות מעל ₪199

10 סניפים בפריסה ארצית – בואו לבקר

איך לבחור תיק טיולים שישרת אתכם היטב

תגיות:

יש לא מעט סוגי ציוד הנדרשים לטיול גדול, החל בפנס ונעליים ועד לשק שינה וביגוד הולם. יחד עם זאת, הדובדבן שבקצפת והרכישה החשובה ביותר תהיה בסופו של דבר תיק הטיולים שלכם. עד מהרה תגלו שהתיק הוא החבר הטוב והקרוב ביותר שלכם, אפילו יותר מהחברים הקבועים או המזדמנים שאיתם אתם יוצאים לטרקים. התיק יהיה בבת עיניכם ולו מהסיבה הפשוטה שמרבית הציוד יהיה מאופסן בו, שלא לדבר על כך שתשאו אותו כבית על הגב למול הנופים המרהיבים.

על כן, אין להתייחס אל בחירת התרמיל (מוצ’ילה) שלכם בקלות ראש. הוא חייב להיות מותאם למבנה גופכם, בעל מערכת גב שתשמור על עמוד השדרה שלכם, בעל תאים נוחים ואפשרויות נוחות מאוד לפתיחה והגעה לתוכן, עם אבזמים ורוכסנים נוחים, חזקים ועמידים, וגם להיות בנפח המתאים לכם ולצרכיכם, ועוד. ואם שורת הקריטריונים האלו מבלבלת אתכם, המשיכו הלאה וקראו איך לבחור תיק טיולים.

 לא להתבייש, לקבל עצות!

בבחירת תיק גב הדבר האחרון שכדאי לכם לעשות הוא להתבייש. מצד שני, ממש לא כדאי לחשוב שאתם כבר יודעים הכל או ש- “יהיה בסדר”. נצלו את הניסיון העשיר של המוכרים בטרק מרקט שיעזרו לכם לבחון את הצרכים הספציפיים, ויכוונו אתכם אל הבחירה הנכונה. גם שיחה עם חבר שחזר לא מזמן מטיול גדול יכולה להעלות אתכם על הכיוון הנכון, רק זכרו שמה שהתאים לאחד לא בהכרח יתאים לאחר. לדוגמא, ייתכן שהחבר שלכם היה הרבה יותר “קמצן” בציוד שלקח עימו, ייתכן שהכושר שלו גבוה יותר, ייתכן שאופי הטיול שלו והטרקים בפרט היה שונה, וכמובן גם מבנה הגוף משתנה בין כל מטייל ומטיילת.

 מהם הפרמטרים החשובים ביותר

יש כמה פרמטרים בסיסיים שיעזרו לכם לבחור נכון תיק טיולים. ראשית, תמיד מומלץ לרכוש תיק של מותג אמין ומוכר, אשר התיקים שלו מוכיחים מזה שנים עמידות גבוהה וארגונומיה מצוינת. מסיבה זו גם חשוב לקנות את התיק ברשתות רציניות המתמחות בציוד לטיולים. שנית, מבחינת גודל התיק יש למצוא את האיזון בין גדול לקטן. מצד אחד, הפריטים והציוד שתיקחו אתכם לטרקים חייבים להיכנס לתיק ועל חלקם ממש לא כדי לוותר, כך שהנפח צריך להיות גדול מספיק. מצד שני, ככל שהתיק גדול יהיה גדול יותר כך תתפתו לקנות ולאפסן בו יותר ציוד, מה שיתבטא במשקל הולך וגדל.

לכך מצטרפת סוגיית הכושר הגופני וההערכה שלכם לגבי המשקלים שתוכלו לשאת לאורך שעות ארוכות בלי לחוש מעמסה רבה מדי. בנוסף, יש לחשוב על אופי הטיול המתוכנן. למשל, טיול שיכלול טרקים רבים הנמשכים בין מספר ימים לשבועות ובתוואי שטח מאתגר ומשופע, שונה במאפייני התיק מטיול בו מתכננים פחות טרקים ויותר הסתובבות באוטובוסים ממקום למקום.

בתחילת המאמר דיברנו על מערכת הגב, שמהווה את אחד הפרמטרים החשובים ביותר. יש לא מעט מערכות גב לתיקי טיולים וכל יצרנית מתפארת בטכנולוגיה המיוחדת שלה. תפקידה של מערכת הגב הוא להפחית את העומס מעמוד השדרה על ידי העברת חלק נכבד מהמשקל אל אזור האגן, ושאר המשקל על הכתפיים. חשוב שלא ללכת שבי אחר מערכות שנראות נורא מרופדות ונוחות, נעימות לכאורה למגע. הגורם היותר משמעותי הוא תמיכת מוטות האלומיניום המתעצבים בהדרגה לפי מבנה הגוף.

 

פרמטרים נוספים בבחירת תיק טיולים

 מלבד האמור לעיל, ישנם קריטריונים נוספים שהתיק צריך לעמוד בהם, לרבות עמידות בפני רטיבות, איכות ועמידות הבד, המשקל העצמי של התרמיל, פתחי גישה המתוכננים נכון, אבזרי קשירה לציוד חיצוני, ועוד. אנו ממליצים בחום לפנות אל הנציגים שלנו שיסבירו לכם איך לבחור תיק טיולים באופן מפורט וברור, ויכווינו אתכם אל התיק הנכון ספציפית עבורכם. לפרטים נוספים וקבלת עזרה מקצועית פנו אלינו בטלפון 050-5729587

 

 

תגיות:

שיתוף:

התייעצות?
לשירותכם בוואטסאפ >>

פוסטים נוספים:

3 אנשים בטיול מדברי

רשימת ציוד תגלית – מה לוקחים?

עומדים להשתתף בפרויקט תגלית? מצטרפים לחוויה משמעותית בליווי יהודים המגיעים לטייל בארצנו ולהתאהב בה? אם כן, צפויים לכם כמה ימים של מפגשים מרתקים, לימוד וערך מוסף. בתוך כך, בוודאי תרצו לדעת מה לוקחים לימים אלו של טיולים העשויים להתפרס על פני כל רחבי הארץ. בהמשך המאמר תוכלו לראות רשימת ציוד לתגלית ולפני כן נביא מספר הערות על הנושא.

רשימת ציוד לקמפינג לדוגמא

יוצאים לקמפינג? חושבים על הציוד שצריך לקחת וקצת התבלבלתם? אם כן, בשורות הבאות נביא עבור קמפינג רשימת ציוד מלאה. חלק מהציוד כמו אוהלים, מחצלות, פנסים,

המלצות עבור רשימת ציוד לים

יוצאים לים? רוצים להעביר עליו כמה שעות או אפילו כמה לילות? אם כן, הציוד שתיקחו אתכם יכול לעשות את כל ההבדל. בשורות הבאות נביא כמה

רשימת ציוד לטרק

מתכננים את הטיול הגדול ורוצים לצאת לטרקים בנפאל, בפרו או בניו זילנד? הקורונה טרפה לכם את הקלפים והחלטתם “להתפשר” על שביל ישראל? אם כן, חשוב