משלוח חינם לנקודת איסוף בהזמנות מעל ₪199

10 סניפים בפריסה ארצית – בואו לבקר

משלוח חינם בהזמנות מעל ₪199

10 סניפים בפריסה ארצית – בואו לבקר

גז פלפל וגז מדמיע – מה ההבדלים והאם זה חוקי?

תגיות:

גברים ונשים המחפשים אמצעי הגנה יעיל וקומפקטי שנכנס לתיק, מוצאים מודעות המפרסמות גז פלפל וגז מדמיע למכירה. יחד עם זאת, חשוב להבין שקיימים הבדלים בין המוצרים השונים, ולמעשה מה שמוכרים כיום בחנויות היא בעיקר תרסיס פלפל להגנה עצמית.

 

מהו גז מדמיע?

 גז מדמיע הוא חומר כימי המגיע בצורת של גז או תרסיס, המביא לתגובה חריפה של מערכת העצבים שמתבטאת בין היתר בגירוי של העיניים, האף, הריאות והפה, מה שמוביל לדמעות, שיעולים, כאבי עיניים, עיטושים, קשיי נשימה ומתח נפשי לזמן קצר. יש סוגים שונים של תרכובות לגז מדמיע ובעיקר תרכובת הנקראת CS שבה השתמשו לאורך השנים כוחות הביטחון לפיזור הפגנות ולהתמודדות מפרי סדר. יחד עם זאת, לאורך השנים התגלה שיש לגז מדמיע כמה חסרונות ברורים.

ראשית, בריכוזים מסוימים עלול הגז המדמיע להביא לתגובה מאוד חריפה עד כדי חנק ואפילו מוות, כפי שנמצא בניסויים על חיות מעבדה ואף בניסויים של הצבא האמריקאי עם חיילים. שנית, במידה והאדם מצוי תחת השפעה של אלכוהול או סמים הגז המדמיע עלול לאבד באופן מהותי מיעילותו, וגם על בעלי חיים מסוימים ההשפעה עשויה להיות פחותה. כך עלול להיווצר מצב שבו צריך להתמודד עם תוקף שיכור, או עם כלב תוקפני, ותרסיס הגז לא יעבוד היטב. עקב סיבות אלו, כיום גם כוחות הביטחון וגם בשוק הפרטי עוברים להשתמש בתרסיס פלפל. אז למי ששואל איפה קונים גז מדמיע כדאי לשים לב שמה שבאמת מוכרים הוא תרסיס פלפל כפי שמוצע באתר שלנו.

 

מהו תרסיס פלפל

תרסיס פלפל מתבסס על החומר הפעיל שנמצא בפלפלים חריפים, בשם קפסאיצין. מגע שלו עם מערכת הנשימה והפנים מוביל אף הוא לתסמינים דומים לגז המדמיע כמו שיעולים, קוצר נשימה, דמעות, גודש באף וכדומה – וזאת לטווח זמן של כמחצית השעה. האפקט משתנה בהתאם למספר פרמטרים ובעיקר לפי ריכוז החומר הפעיל במיכל התרסיס ולפי נטיות האדם (למשל, אדם הסובל ממילא מבעיות במערכת הנשימה עלול לסבול מתסמינים קשים). מעבר לכך, היתרון של תרסיס הפלפל טמון בכך שהוא משפיע גם על כל בעלי החיים העלולים להיות תוקפניים, וגם על אנשים המצויים תחת השפעת אלכוהול או סמים. ויש לו פחות תופעות לוואי וסיכונים ממשיים לנפגעים לעומת הגז המדמיע, כך שהוא מאושר לשימוש בישראל ובמדינות רבות נוספות כתרסיס להגנה עצמית.

 

אז למי ששואל עכשיו איפה קונים גז פלפל – פשוט היכנסו לכאן.

 

האם זה חוקי?

התשובה חיובית. בישראל קיים חוק כלי ירייה המגדיר את מיכלי הגז המדמיע למיניהם בתור כלי להגנה עצמית. זאת, בתנאי שהמיכל אינו מכיל תרכובת הכוללת חומרי נפץ או חומרי בעירה. מכאן יוצא שנשיאה של תרסיס פלפל הינה חוקית גם היא, ולמעשה מבחינת החוק לא מדובר בכלי נשק כך שלא צריך להוציא עבורו רישיון.

כידוע, תרסיס הפלפל נועד למטרות הגנה עצמית במצבים שונים, למשל תקיפה מינית, אירוע חבלני, מפגש עם פורץ וכן הלאה. החוק קובע שמותר לכל אחד מאיתנו להתגונן כאשר הוא סבור שיש סכנה אמיתית לרכוש או לחופש, לגוף וכמובן לחיים, אפילו אם לא מדובר בעצמו אלא באדם אחר הנמצא בסביבה. יחד עם זאת, ראוי להדגיש כי מדובר בתרסיסים המיועדים אך ורק להגנה עצמית, ובמידה שתינקט תביעה יבחן בית המשפט האם הייתה זו פעולת הגנה סבירה בהתאם לנסיבות, האם לא היו דרכים אחרות לעצירת התוקף, האם היה חשש לסכנה אמיתית, וכן הלאה. במידה שיימצא כי השימוש היה לא סביר, אתם עלולים להיות חשודים בתקיפה.

 

לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ מקצועי בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל טרקמרקט ב- 050-5729587.

 

 

 

 

 

 

 

תגיות:

שיתוף:

התייעצות?
לשירותכם בוואטסאפ >>

פוסטים נוספים:

3 אנשים בטיול מדברי

רשימת ציוד תגלית – מה לוקחים?

עומדים להשתתף בפרויקט תגלית? מצטרפים לחוויה משמעותית בליווי יהודים המגיעים לטייל בארצנו ולהתאהב בה? אם כן, צפויים לכם כמה ימים של מפגשים מרתקים, לימוד וערך מוסף. בתוך כך, בוודאי תרצו לדעת מה לוקחים לימים אלו של טיולים העשויים להתפרס על פני כל רחבי הארץ. בהמשך המאמר תוכלו לראות רשימת ציוד לתגלית ולפני כן נביא מספר הערות על הנושא.

רשימת ציוד לקמפינג לדוגמא

יוצאים לקמפינג? חושבים על הציוד שצריך לקחת וקצת התבלבלתם? אם כן, בשורות הבאות נביא עבור קמפינג רשימת ציוד מלאה. חלק מהציוד כמו אוהלים, מחצלות, פנסים,

המלצות עבור רשימת ציוד לים

יוצאים לים? רוצים להעביר עליו כמה שעות או אפילו כמה לילות? אם כן, הציוד שתיקחו אתכם יכול לעשות את כל ההבדל. בשורות הבאות נביא כמה

רשימת ציוד לטרק

מתכננים את הטיול הגדול ורוצים לצאת לטרקים בנפאל, בפרו או בניו זילנד? הקורונה טרפה לכם את הקלפים והחלטתם “להתפשר” על שביל ישראל? אם כן, חשוב